Wróć do oferty

Szkolenia dedykowane
Prawo w biznesie

Ochrona własności intelektualnej w Internecie

Zapraszamy Państwa do kontaktu z nami. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.
Ochrona własności intelektualnej w Internecie

Cele szkolenia:

Głównym celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności zapewniających zgodne z obowiązującymi regulacjami prawnymi z zakresu własności intelektualnej korzystanie z Internetu.

Ponadto celami szkolenia jest:
  • Przedstawienie zasad funkcjonowania Internetu
  • Pozyskanie wiedzy z zakresu praw użytkowników
  • Omówienie regulacji dotyczącej reklamowania się w Internecie
  • Przedstawienie zasad ochrony znaków towarowych i rodzajów naruszeń
  • Określenie zakresu praw autorskich

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  •   Rozwinięcie umiejętności zgodnego z prawem korzystania z sieci globalnej
  •   Poznanie metod rozwiązywania sporów wynikających z naruszenia praw własności intelektualnej
  •   Zdobycie umiejętności zgodnego z prawem reklamowania się w Internecie
  •   Zdobycie wiedzy z zakresu ochrony własności intelektualnej w Internecie

Program szkolenia:

Zasady funkcjonowania Internetu

  • Wolność słowa w Internecie

  • Bezpieczeństwo w sieci

  • Cyberprzestępczość

  • Podmioty odpowiedzialne 

Celem modułu jest wskazanie uczestnikom szkolenia zakresu swobody działania w Internecie z uwzględnieniem zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony dóbr osobistych wszystkich jego użytkowników.

Prawa autorskie w Internecie

  • Zamieszczenie utworu w sieci internetowej

  • Rodzaje utworów zamieszczanych w Internecie

  • Prawa autora w sieci internetowej

  • Zakres dozwolonego użytku
     

Celem tej części szkolenia jest przedstawienie uczestnikom zakresu ochrony prawnej w stosunku do zamieszczanych w Internecie utworów, ograniczonej zasadami dozwolonego użytku. Analiza prowadzona będzie na gruncie ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych.

Internet a znaki towarowe

  • Znak towarowy a nazwa przedsiębiorstwa

  • Znak towarowy w Internecie

  • Domeny internetowe

  • Sposoby rozwiązywania sporów

  • Sąd polubowny ds. domen internetowych

  • Przykłady z praktyki orzeczniczej

Celem modułu jest zaprezentowanie uczestnikom szkolenia sposobów ochrony prawnej znaków towarowych w Internecie a także sposobów rozwiązywania sporów o naruszenie praw do znaku towarowego.

Reklama w Internecie

  • Rodzaje reklamy w Internecie

  • Linki sponsorowane

  • Reklama na portalach społecznościowych

  • Spamming

  • Inne stosowane formy reklamy

  • Zasady reklamowania się w Internecie

Celem modułu jest zapoznanie uczestników szkolenia ze sposobami reklamowania się w Internecie z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji i nienaruszaniem praw własności intelektualnej.

Nieuczciwa konkurencja w Internecie

  • Rodzaje czynów nieuczciwej konkurencji wykonywanych w Internecie

  • Dochodzenie roszczeń z tytułu naruszenia konkurencji w sieci

W tej części szkolenia przedstawione zostaną czyny uznawane na gruncie przepisów prawa za przejaw stosowania nieuczciwej konkurencji i sposoby rozwiązywania sporów z uwzględnieniem specyfiki Internetu.

Metodyka szkolenia:

Szkolenie będzie realizowane za pomocą następujących technik i metod szkoleniowych:

  • Wykład z użyciem prezentacji multimedialnej
  • Dyskusja moderowana
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Analiza i rozwiązywanie case studies
  • Studium przypadków

Prowadzący szkolenie:

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, pracownik akademicki w Katedrze Europejskiego Prawa Gospodarczego UŁ. Od 2006 r. pracownik kancelarii patentowej, gdzie zajmuje się doradztwem w dziedzinie prawa własności przemysłowej i prawa autorskiego a także prowadzeniem spraw przed Urzędem Patentowym RP oraz instytucjami międzynarodowymi w tym przed Urzędem do spraw Harmonizacji w Ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM). Autorka kilkunastu publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej, prawa reklamy, prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji.