Wróć do oferty

Szkolenia dedykowane
PR/Reklama/Marketing

Szkolenia medialne, czyli jak oswoić kamerę, pożegnać się ze stresem i zbudować zaplanowany wizerunek

Zapraszamy Państwa do kontaktu z nami. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.
Szkolenia medialne, czyli jak oswoić kamerę, pożegnać się ze stresem i zbudować zaplanowany wizerunek

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie uczestników do wystąpień w mediach, relacji z mediami oraz kształtowania wizerunku własnego i organizacji
  • Przygotowanie uczestników do wystąpień przed kamerą, wystąpień publicznych
  • Przygotowanie uczestników do opracowywania komentarzy, informacji i wystąpień medialnych

Korzyści z udziału w szkoleniu:

W efekcie warsztatów uczestnicy będą wiedzieć jak:

  •  Skutecznie przygotować się do występów w mediach, przed kamerą, czy wystąpień publicznych
  • Budować i przekazywać spójne komunikaty zgodne ze strategią biznesową i zaplanowanym efektem prezentacyjnym
  • Stworzyć poprzez wystąpienie własny wizerunek, jako eksperta, przekazując jednocześnie wartościowe i istotne informacje, budujące zaplanowany wizerunek organizacji
  • Pozbyć się stresu związanego z wystąpieniami
  • Zapanować nad własnym ciałem, głosem, mimiką
  • Skutecznie wykorzystać swój naturalny talent do wystąpień publicznych i wystąpień w mediach

Program szkolenia:

Ja, jako ambasador organizacji

  • Autodiagnoza ? określenie swoich mocnych i słabych stron w kontekście bycia przedstawicielem/ambasadorem organizacji/urzędu
  • Budowanie spójnej postawy, jako ambasadora, twarzy organizacji, w tym określenie roli, jaką się pełni i wartości z nią związanych

W tej części szkolenia uczestnicy będą mieli okazję zdefiniować, jaką rolę pełnią występując publicznie, przed kamerami. Jakie wartości łączą się z tą rolą i jak je najlepiej wykorzystać i przekazać w praktyce świadomie budując swój wizerunek?
 

Komunikacja, percepcja a wizerunek, czyli jak osiągnąć zamierzone cele komunikacyjne i wizerunkowe w wystąpieniach

  • Wizerunek eksperta a język, jakim się posługuje w skutecznej komunikacji
  • Używany język a reakcja odbiorcy, w tym aspekty językowe, słownictwo ? słowa klucze, nadawanie znaczenia
  • Planowanie celów i efektów wystąpień

W tym module zajmiemy się wpływem sposobów komunikowania się na percepcję odbiorcy i wykreowany wizerunek nadawcy. Skupimy się głównie na kwestii powiązań pomiędzy tym, co myślimy, a językiem, jakim się posługujemy i jak to wykorzystać w skutecznej i efektywnej komunikacji. Uczestnicy nabędą umiejętność skutecznego używania języka perswazji.

Występy w mediach, czyli złote zasady współpracy

  •  Jak występować w mediach?
  •  Co mówić, czego unikać ? słowa klucze
  •  Budowanie przekazu w zależności od sytuacji
  •  Grzechy główne w kontaktach z dziennikarzami
  •  Budowanie przekazu w zależności od typów mediów i specyfiki sytuacji, w tym sytuacji kryzysowej (jak przygotować informację, oświadczenie, komentarz, tak, aby był on spójny i jasny dla odbiorcy)
  • Przygotowanie do wywiadu, konferencji prasowej, dyskusji panelowej
  •  Zasady wystąpień telewizyjnych i radiowych

Dzięki temu modułowi uczestnicy poznają cechy charakterystyczne wystąpień w mediach. Dowiedzą się, na co uważać w relacjach z dziennikarzami, jakie są ich oczekiwania, jaka jest specyfika poszczególnych mediów, a także jak przygotować się do kontaktu z mediami. Podejmiemy także kwestię radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie rozmów z reporterami, wywiadów, spotkań panelowych. W tej części będziemy się także zajmować kwestią takiego formułowania przekazu, aby był on spójny i jasny dla odbiorcy. W ramach modułu uczestnicy będą mieć okazję do analizy case study i najlepszych /najgorszych praktyk z kraju i ze świata.

   

Wystąpienia publiczne

  • Główne zasady wystąpień publicznych
  • Jak zaplanować skuteczne wystąpienie publiczne?
  • Narzędzia wykorzystywane w skutecznych wystąpieniach publicznych, budujące zaplanowane relacje z otoczeniem
    • 4matt
    • Metafora
    • Gadżet
    • Gry i pytania retoryczne
  • Interakcja z publicznością

W tej części szkolenia zajmiemy się kwestią budowania skutecznych, zaplanowanych wystąpień publicznych, a także wykorzystywania różnych narzędzi prezentacyjnych, w zależności od celu, potrzeb i własnych zasobów i ograniczeń. Dzięki temu modułowi uczestnicy będą mogli sprawdzić, jak współpracują z publicznością, oraz w jaki sposób wpływają na jej tok myślenia i rozumienia przekazywanych treści

 

Wystąpienia przed kamerą

Moduł będzie poświęcony praktycznym aspektom występowania przed kamerą. W telewizji widzimy zwykłą rozmowę, czy wystąpienie, jednak dla osoby występującej wiążą się one z ze stresem i wieloma emocjami. Efekt końcowy jest zależny od tego, jak osoba poradzi sobie z daną sytuacją i w jaki sposób zareaguje na pytania dziennikarza. Świadomość roli, jaką się pełni, własnych możliwości oraz umiejętności, a także tego jak funkcjonujemy przed kamerą pozwoli na jak najlepsze wykorzystanie czasu antenowego i zbudowanie zaplanowanego przekazu/wizerunku.

  • Cel wystąpienia. Audytorium (kto nas ogląda, w jaki sposób)
  • Typy wystąpień:
    • Wypowiedź/statement ? prosto do kamery
    • ?Setka? ? wypowiedź do programu informacyjnego
    • Wywiad
    • Wystąpienie ? prezentacja/prelekcja
    • Symulacja odpowiedzi na trudne pytania/sytuacje kryzysowe
  • Jak unikać podstawowych błędów?
    • Miejsce i sposób nagrania
    • Wysokość statywu ma znaczenie
    • Tło, czyli obejrzyj się przez ramię przed nagraniem
    • Czarna teczka: gadżety i dokumenty
    • Poprawność językowa ? poprawna wymowa, akcentowanie, słownictwo ? słowa klucze

Podczas tej części szkolenia uczestnicy przećwiczą przed kamerą przydatne formy wypowiedzi udzielanych dziennikarzom telewizyjnym. Każdy z występów zostanie oceniony, a przygotowane rekomendacje wskażą mocne strony, jak i obszary, które wymagają ulepszenia. Trener przekaże uczestnikom za pomocą, jakich narzędzi i w jaki sposób doskonalić swój warsztat.

Metodyka szkolenia:

Forma warsztatowa, dużo ćwiczeń, pracy z kamerą, dyskusji, pracy w grupach, case studies ? studia najlepszych i najgorszych wystąpień publicznych i medialnych. Uczestnicy mają okazję wykorzystać nabytą wiedzą w praktyce, uzyskać informację zwrotną od trenera, oraz kierunki rozwoju. Uczestnicy przećwiczą techniki i tricki prezentacyjne, sposoby dopasowania się do rozmówcy, sposoby wybrnięcia z trudnych sytuacji. Każde z ćwiczeń jest przygotowane w taki sposób, aby uczestnicy mogli je wykorzystać w późniejszej pracy własnej. Tworząc program szkoleniowy trener wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie z zakresu public relations ? media relations, zasad prowadzenia biznesu, komunikacji, psychologii i NLP, łącząc ją z nowoczesnymi technikami uczenia się (m.in. systemowe techniki myślenia, modelowanie).

Prowadzący szkolenie:

Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Psychologii Biznesu dla Menedżerów w WSPiZ im. Koźmińskiego. Master NLP. Trener akredytowany przez Society of NLP. Praktyk z ponad 10-letnim doświadczeniem w zarządzaniu komunikacją, sytuacjami kryzysowymi, relacjami z interesariuszami, komunikacją B2B, PR produktowym i korporacyjnym, wykorzystaniu języka perswazji w biznesie. Łączy teorię z praktyką. Wiedzę na temat biznesu zdobywała przez lata pracy w agencji PR, zarówno, jako osoba zarządzająca projektami, zespołem, sprzedażą i rozwijaniem nowego biznesu, budowaniem strategii komunikacyjnych, jak i realizująca treningi w tym zakresie. Współpracowała z wiodącymi na polskim rynku firmami. Ma długoletnie doświadczenie w budowaniu skutecznych i efektywnych strategii komunikacyjnych dla biznesu. Przygotowuje i prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji i zarządzania, i to zarówno w kontekście umiejętności miękkich, jak i w kontekście konkretnej wiedzy branżowej ? zarządzanie komunikacją wewnątrz i na zewnątrz organizacji, PR, marketing, komunikacja w kryzysie i komunikacja zmiany.