Wróć do oferty

Szkolenia dedykowane
PR/Reklama/Marketing

Social Media w budowaniu zaplanowanego wizerunku i realizowaniu celów strategicznych organizacji

Zapraszamy Państwa do kontaktu z nami. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.
Social Media w budowaniu zaplanowanego wizerunku i realizowaniu celów strategicznych organizacji

Cele szkolenia:

  • Poszerzenie wiedzy i umiejętności wykorzystania technik e-PR do osiągnięcia sukcesu organizacji
  • Nabycie umiejętności poruszania się w obszarze Social Media w sposób, który buduje relacje z otoczeniem i realizuje cele strategiczne organizacji
  • Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do zbudowania spójności komunikacyjnej organizacji w sieci, a także takiego wizerunku organizacji, który pozwoli jej najlepiej realizować cele strategiczne
  • Zdobycie umiejętności nawiązywania skutecznych i efektywnych relacji z otoczeniem (z mediami, partnerami biznesowymi, organizacjami) w długofalowym procesie budowania wizerunku organizacji

Korzyści z udziału w szkoleniu:

W efekcie warsztatów uczestnicy będą wiedzieć jak:

  • Wykorzystać nabyte umiejętności praktyce
  • Budować spójny, zamierzony wizerunek organizacji w Internecie wspierający realizację celów biznesowych
  • Jak klarownie pozycjonować markę za pomocą działań Social Media?
  • Jak budować i przekazywać spójne komunikaty zgodne ze strategią biznesową firmy?

Program szkolenia:

Zarządzanie procesem komunikacji a działania z zakresu e-PR
 

  • Zarządzanie procesem komunikacji w praktyce
  • Percepcja a komunikacja oraz dopasowanie, systemy reprezentacji, planowanie efektów komunikacji
  • Wpływ języka - słownictwa, stylu pisania jakim sie posługujemy - na sukces lub porażkę komunikacji z otoczeniem w Internecie i budowanie zaplanowanego wizerunku
  • Słowa klucze, otwartość i jawność komunikacji w Internecie w budowaniu wizerunku organizacji
  • Precyzja doboru słów i znaczeń w materiałach e-PR
  • Doskonalenie dokładności językowej z wykorzystaniem modelu Miltona, czyli jak wykorzystywać i jak unikać generalizacji, zniekształceń, usunięć, tak, aby zrealizować zaplanowane cele i uzyskać spodziewane rezultaty

W tej części szkolenia zajmiemy sie kwestią budowania wizerunku w Internecie pod względem języka, jakim sie posługujemy komunikując sie z naszym otoczeniem w przestrzeni wirtualnej, oraz wpływem, jaki wywiera on na budowanie wizerunku marki.

 

Wizerunek organizacji a działania komunikacyjne w sieci

  • Budowanie wizerunku w sieci fakty i mity
  • Narzędzia e-PR w budowaniu wizerunku www, internetowe biuro prasowe, newsletter, rss, Social Media)
  • Etyczne i prawne aspekty PR w sieci

W tej części zajmiemy sie kwestią budowania wizerunku w sieci, zgodnego z wartościami, misją i wizją organizacji, zajmiemy sie też kwestią etyki i prawnych aspektów PR w sieci.

 

Wykorzystanie Social Media w budowaniu wizerunku organizacji

  • Po co nam Facebook, jak go wykorzystać jego możliwości w praktyce, jak sprawdzić skuteczność działań?
  • Fora i grupy dyskusyjne – jak zaistnieć, czy i jak moderować dyskusje?
  • Blogosfera – czy, po co i jak warto zakładać blogi firmowe?
  • Flash mob jako element niestandardowej komunikacji z otoczeniem
  • Lip-dub – jako forma zabawy, promocji i budowania wizerunku
  • Business networking - Goldenline, Linkedin, Ogniwo
  • Blip, Twitter jako szybka forma komunikacji z otoczeniem
  • Grupon, Gruper, Bao, Citeam, Mydeal – jako narzędzie budowania wizerunku

W tej części zajmiemy się szczegółowo poszczególnymi narzędziami budowania wizerunku w sieci oraz wykorzystaniem Social Media w kreowaniu zaplanowanego wizerunku. Będziemy rozmawiać o najważniejszych trendach i nowoczesnych sposobach ich wykorzystania.

 

Zarządzanie komunikacją w organizacji – budowanie strategii e-PR, jako części strategii PR

  • Cele biznesowe i komunikacyjne organizacji w kontekście działań w sieci oraz
    z grupami społecznościowymi
  • Grupy docelowe: społeczności internetowe, interesariusze, partnerzy biznesowi
  • Strategia komunikacji w ramach Social Media
  • Taktyka w ramach Social Media
  • Narzędzia budowania wizerunku organizacji w sieci i ich celowe wykorzystanie
  • Media społecznościowe (w tym Facebook, Nasza Klasa)
  • Fora i grupy dyskusyjne
  • Blogosfera
  • Komunikatory
  • Flash mob
  • Business - networking
  • Inne działania interaktywne w ramach Social Media
  • Harmonogram i budżet działań e-PR
  • Sposoby weryfikacji skuteczności działań e-PR – odniesienie do zamierzonych celów

W tej części zajmiemy się przygotowaniem kompleksowej strategii e-PR spójnej ze strategią komunikacyjną organizacji, analizą i wykorzystaniem narzędzi e-PR na bazie przykładów najlepszych i najgorszych praktyk z kraju i ze świata. Przykłady virali, akcji informacyjnych, działań Social Media.

Metodyka szkolenia:

Forma warsztatowa, dużo ćwiczeń, dyskusji, pracy w grupach, case studies – studia najlepszych i najgorszych praktyk PR i wykorzystania Social Media Marketingu z kraju i ze świata. Uczestnicy mają okazję wykorzystać nabytą wiedzą w praktyce, przygotować własne strategie komunikacyjne, materiały prasowe, a także w trakcie szkolenia i na bieżąco rozwiązywać problemy związane z komunikacją z otoczeniem, postrzegane, jako trudne, skomplikowane, czy po prostu do zmiany.

Tworząc program szkoleniowy trener wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie z zakresu public relations, zasad prowadzenia biznesu, komunikacji, psychologii i NLP, łącząc ją z nowoczesnymi technikami uczenia się (m.in. systemowe techniki myślenia, modelowanie).

Prowadzący szkolenie:

Praktyk PR z ponad 10-letnim doświadczeniem w zarządzaniu komunikacją, sytuacjami kryzysowymi, relacjami z interesariuszami, komunikacją B2B, PR produktowym i korporacyjnym. Łączy teorię z praktyką. Wiedzę na temat biznesu zdobywała przez lata pracy w agencji PR, zarówno, jako osoba zarządzająca projektami (komunikacja, eventy, programy lojalnościowe), zespołem, sprzedażą i rozwijaniem nowego biznesu, budowaniem strategii komunikacyjnych, jak i realizująca treningi w tym zakresie. Współpracowała z firmami o najwyższej pozycji na rynku. Ma długoletnie doświadczenie w budowaniu skutecznych i efektywnych strategii komunikacyjnych dla biznesu.

Przygotowuje i prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji i zarządzania, i to zarówno w kontekście umiejętności miękkich, jak i w kontekście konkretnej wiedzy branżowej – zarządzanie komunikacją wewnątrz i na zewnątrz organizacji, PR, marketing, komunikacja w kryzysie i komunikacja zmiany.