Wróć do oferty

Szkolenia otwarte
Umiejętności interpersonalne

Skuteczna komunikacja menedżerska zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów

Termin:
02-03 października 2014 | Warszawa
Cena: 990.00 zł netto
* - do ceny należy doliczyć aktualnie obowiązującą stawkę podatku VAT
Zapraszamy Państwa do kontaktu z nami. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.
Skuteczna komunikacja menedżerska zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów

Grupa docelowa:

Kadra menedżerska, zarządzający firmami, kierownicy, dyrektorzy, prezesi oraz wszyscy, którzy pełnią funkcje nadzoru.

Cele szkolenia:

  • Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu analizy osobowości aby komunikaty były zrozumiane i akceptowane przez odbiorców
  • Nabycie wiedzy - używany język a reakcja odbiorcy, w tym aspekty językowe, słownictwo – słowa klucze
  • Wykorzystanie w praktyce umiejętności skutecznej i efektywnej komunikacji
  • Poznanie, rozwijanie i udoskonalanie własnych umiejętności i zasobów
  • Poprawa jakości zasad funkcjonowania i przepływu informacji między współpracownikami

Korzyści z udziału w szkoleniu:

W efekcie warsztatów uczestnicy będą wiedzieć jak:
  • Rozmawiać ze współpracownikami dobierając odpowiednie komunikaty do typu osobowości, tak aby przekazać swoje intencje w sposób zrozumiały i akceptowany przez odbiorcę
  • Rozpoznawać typy osobowości osobowości w celu skutecznej komunikacji oraz motywacji do współpracy
  • Pracować ciałem i głosem, tak aby każdy z różną percepcją : kinestetyk , wzrokowiec i słuchowiec zapamiętał, zaakceptował i zrozumiał jak najwięcej podczas rozmowy
  • Unikać dwuznacznych komunikatów, które mogą spowodować konflikt
  • Aktywnie słuchać stosując skuteczne narzędzia
  • Przekazywać trudne decyzje 
  • Budować i podtrzymywać autorytet podczas rozmowy
  • Zarządzać emocjami, wartościami, przekonaniami własnymi oraz rozmówców w celu osiągnięcia zamierzonych rezultatów
  • Zapobiegać konfliktom oraz je rozwiązywać (konflikt jednostki i zespołów)
  • Zapobiegać presji i manipulacji
  • Identyfikować potrzeby, system wartości współrozmówców poprzez zadawanie odpowiednich pytań, posługiwanie się językiem korzyści, współpracy, perswazji
  • Elastycznie wpływać na proces komunikacji, na zmianę przekonań (w tym rozwiązywanie wątpliwości i potencjalnych sytuacji problematycznych, asertywność)

Program szkolenia:

Poznanie wartości i przekonań poszczególnych pracowników kluczem do skutecznej  komunikacji oraz wywierania wpływu
  • Analiza osobowości – poznanie różnych typów osobowości   
  • Dobieranie odpowiednich komunikatów do typów osobowości
  • Indywidualne style komunikacji
  • Różne typy osobowości a komunikacja
 
Bariery psychologiczne w procesie komunikacji
  • Dwuznaczne komunikaty, które mogą spowodować konflikt
  • Używanie kodów
  • Różnice w poznawaniu rzeczywistości
  • Aktywne słuchanie – parafraza – zadawanie pytań
  • Eliminacja szumów komunikacyjnych w otoczeniu
  • Kardynalne błędy – narzucanie swojej opinii, poglądów przed zrozumieniem interesów drugiej strony
  • Mowa ciała – gesty budzące niechęć do rozmówcy oraz gęsty sprzyjające współpracy; mimika, dotyk, zachowania przestrzenne
  • Komunikacja werbalna –  modulacja głosu, szybkość mówienia, natężenie głosu, oddech
  • Synchronizacja komunikacji
  • Desynchronizacja komunikacji
     
Umiejętności prezentowania własnego zdania w zależności od percepcji słuchacza
  • Praca ciałem i głosem, tak aby każdy z różną percepcją : kinestetyk , wzrokowiec i słuchowiec zapamiętał, zaakceptował i zrozumiał jak najwięcej podczas rozmowy
  • Pewność siebie i autorytet 
  • Dobre wrażanie 
 
Zarządzanie konfliktem
  • Przyczyny powstawania konfliktu
  • Rodzaje konfliktów – interpersonalne i grupowe
  • Diagnoza źródeł konfliktowych w firmie
  • Rozpoznawanie konfliktów
  • Skuteczne metody rozwiązywania konfliktów
  • Zarządzanie stresem podczas konfliktu
  • Negocjacje podczas konfliktu
 
Jak rozumieć konflikt i jakie sprzeczki możemy do niego zaliczyć
  • W jakie konflikty powinien ingerować przełożony?
  • Jak zidentyfikować źródła konfliktu w swoim zespole?
  • Jak rozmawiać z pracownikami o konflikcie?
  • Jak rozwiązać konflikt ze współpracownikiem?
Konstruktywne porozumiewanie się
  • Skupienie uwagi na rozmówcy
  • Otwartość w wyrażaniu potrzeb
  • Utrzymanie tematu rozmowy
  • Porządkowanie wypowiedzi
  • Parafraza - sprawdzanie właściwej interpretacji i intencji rozmówcy
Efektywna komunikacja w organizacji
  • Czynniki wpływające na komunikację
  • Jak ja jestem widziany wśród współpracowników?
  • Udzielanie informacji zwrotnej
  • Budowanie poczucia odpowiedzialności za własną komunikacje wśród pracowników/współpracowników
  • Budowanie komunikatów prowadzących do współpracy
  • Zasady wyrażania sympatii
 
Asertywność w komunikacji i rozwiązywaniu konfliktów
  • Różnice między agresją, uległością a asertywnością
  • Specyfika asertywności z podwładnymi
  • Techniki asertywności wykorzystywane w konkretnych sytuacjach
  • Zdarta płyta
  • Jestem słoniem
  • Odraczanie odpowiedzi
  • Sprowadzenia krytyki ogólnej do szczegółowej
  • Metody asertywnego przyjmowania krytyki
  • Metody asertywnej krytyki do podwładnego
 
Techniki radzenia sobie z presją i manipulacją 
  • Oddzielenie treści od formy
  • Tworzenie mgły
  • Konfrontacja przekonań
  • Ujawnienie rozbieżności
  • Pozorna zgoda
 
Trudny rozmówca
  • Rodzaje trudnych rozmówców
  • Zachowania trudnych rozmówców i umiejętność reakcji oraz prowadzenia dialogu
  • Przykłady trudnych zachowań i praktyczne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach
 

Metodyka szkolenia:

Forma warsztatowa, dużo ćwiczeń coachingowych, dyskusji, pracy w grupach. Elementy coachingu komunikacyjnego. Tworząc program szkoleniowy trener wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie z zakresu kierowania, komunikacji, łącząc ją z nowoczesnymi technikami uczenia się (m.in. systemowe techniki myślenia, modelowanie).

Prowadzący szkolenie:

Trener posiadający bogate doświadczenie na stanowiskach menedżerskich. Współpracuje zarówno z międzynarodowymi korporacjami, jak i przedsiębiorstwami sektora prywatnego i publicznego. Zaletą stylu pracy trenera jest podkreślana w ankietach uczestników umiejętność elastycznego dostosowania się do potrzeb klienta oraz specyfiki działania organizacji. Na warsztatach proponuje sprawdzone rozwiązania łącząc indywidualny i grupowy trening w zakresie: kierowania, skutecznego motywowania pracowników, komunikacji wpływającej na rozwój pracowników, modyfikowania przekonań, zarządzania zespołami, umiejętności delegowania uprawnień oraz zarządzania konfliktem. Trenera wyróżnia dynamika i wysoki poziom energii prowadzonych spotkań, stąd ich warsztatowy, interaktywny i angażujący charakter.

Czas trwania szkolenia:

Szkolenie trwa 2 dni, 16 godzin dydaktycznych

Harmonogram warsztatów:

  
Dzień 1 Dzień 2
10.00 Rozpoczęcie szkolenia 8.30 Rozpoczęcie szkolenia
10.00 - 11.30 Zajęcia 8.30 - 10.00 Zajęcia
11.30 - 12.00 Przerwa kawowa 10.00 - 10.30 Przerwa kawowa
12.00 - 13.30 Zajęcia 10.30 - 12.00 Zajęcia
13.30 - 14.30 Lunch 12.00 - 13.00 Lunch
14.30 - 16.00 Zajęcia 13.00 - 14.30 Zajęcia
16.00 - 16.30 Przerwa kawowa 14.30 - 15.00 Przerwa kawowa
16.30 - 18.00 Zajęcia 15.00 - 16.30 Zajęcia
18.00 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia 16.30 Zakończenie szkolenia
 

Koszt uczestnictwa:

PROMOCJA!
990,- PLN
* Dotyczy udziału w szkoleniu jednej osoby i zawiera: udział w wykładach, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia, napoje oraz posiłki podawane podczas spotkania. 
*Do ceny należy doliczyć 23% podatek VAT

Warsztaty odbywają się w grupach kameralnych.

Opis miejsca szkolenia:

Hotel Marriott Warszawa,
Centrum LIM, Aleje Jerozolimskie 65/79
(obok Dworca Centralnego) 

Szkolenia dedykowane:

Powyższe szkolenie może zostać przygotowane specjalnie na życzenia naszego Klienta w formie zamkniętej. Jeśli uznają Państwo że tematyka szkolenia dotyczy większej grupy osób zapraszamy do kontaktu.